Szervizmunkák és mechatronikai javítások

A motormechanikai megoldások, ennek megfelelően a motor vezérlés az utóbbi néhány évben folymatosan megújult és ez a technika már a szervizekben van , és tudjuk, hogy a közeljövőben, akár egy év múlva, mennyire fog változni. A szakszerű, reklamációmentes szerelő, javító munka az új rendszerek ismerete nélkül tapogatózás a sötétben és a beépített hibák biztos forrása.

 

 

A hidraulikus fékberendezés komponensei jelentős terheléseknek vannak kitéve a hő, hideg, rezgések, fröccsenő víz, sós víz és szennyeződések miatt. Ez különösen érvényes a kerékfék komponens és a fékerő szabályozó komponens alkatrészeire, a rögzítőfék rendszer feszítő kábeleire és a rudazatára, valamint a fékcső- és féktömlő-vezetékekre.  

 

A komponensek hő, hideg és rezgések miatti terhelése anyagfáradást okozhat. A fröccsenő víz, a sós víz és a szennyeződés korróziót és az egyes alkatrészek nehezebb működését okozzák. Ennek következménye működési zavar.  

 

Biztonsági okokból szükséges a rendszerek és komponensek rendszeres – optimális esetben a téli időszakot követő – ellenőrzése. 

A munka leírását, valamint biztonsági megjegyzések fejezetben található biztonsági és figyelmeztető utasításokat valamennyi munka során figyelembe kell venni. 

 

A legfontosabb vizsgálati, ellenőrző és karbantartási munkálatok:  

  • Az üzemi fékberendezés rendszert működtető berendezés 
  • A rögzítőfék rendszert működtető berendezés 
  • Fékrásegítő, visszacsapó szelep 
  • Fékfolyadékkiegyenlítő tartály 
  • Fékfolyadék  
  • Főfékhenger 
  • Futómű 
  • Hidraulika egység 
  • Fékcsővezetékek 
  • Féktömlő vezetékek 
  • Fékerőszabályozó 
  • Fékerőkorlátozó 
  • Féknyereg  
  • Tárcsafékbetétek 
  • Féktárcsa 
  • Dobfék 
  • Fékdob 
  • Fékhuzalok, fékrudazat 
  • Kerékfék 
  • Kerékcsapágy 
  • Kerékfelfüggesztés 
  • Rugózás, tengelyek, kormány 
  • Gumiabroncsok  
  • Hatásvizsgálat a fék próbapadon