Hibakód olvasás, törlés

Ez egy igazán érdekes és rejtéjes dolog. Megpróbálom érthetően elmagyarázni. Minden autóban; gépjárművekben vannak elektronikák amik vezérlik a hozzájuk tartozó komponenseket. Külön elektronika vezérli a Motort;az ABS>a klímát>légzsákokat>stb. Ha valamelyik rendszerben hiba lép fel szerencsésebb esetben generál egy hibakódot(DTC) és ez bejegyzésbe kerül valamelyik elektronikának a hiba tárolójába.Diagnosztikai műszerekkel ezeket a hibakódokat olvasuk ki. Vannak olyan hibák amik csak pillanatnyilag léptek fel és maguktól megszüntek pl. (egy rosszérintkezés kontakt) Ezeket rögtön kilehet törölni a hibatárolóból. De a folyamatos létező-fenálló hibákat csak akkor ha megszüntettük a hiba okát. És sok autó tulajdonos úgy gondolja hogy a számítógépes hibakód kiolvasásával már meg is szünt minden problémája. Kérdezni szokták hogy a számítógép nem mond meg minden hibát? Sajnos a tapasztalat azt mutatja hogy még jó sokáig kell az emberi szakértelem egy-egy hiba felderítésében. Meg azért egy hibakeresés nem egyszerű feladat. Az autógyártok is úgy találták ki hogy egy-egy hibakod felderítéséhez tíz-tizenöt mérési sorozatot kell végeznünk. A diagnosztika mellet (ezeket hívjuk párhuzamos méréseknek) különböző oszcilosszkópos és más műszeres méréseket kell végeznünk. És sajnos nagyon sok kollégának itt Miskolcon de még Borsod-Abauj-Zemplén megyében sincs se a felszerelése sem a szaktudása.