Autóvillamossági javítások

Nem is olyan régen a villamosági javításokhoz elég volt egy próbalámpa egy multiméter és legfeljebb a gyújtás beállításhoz egy stroboszkóplámpa, de napjainkra ez gyökeresen megváltozott. Mostanra diagnosztikai berendezésekre van szükség a javítások pontos és szakszerű elvégzéséhez. Cégünk a legújabb Bosch KTS, Texa és Wührt diagnosztikai műszerekkel várja, régi és leendő ügyfeleit. Felkészült szakembereink megoldják a legnehezebbnek tűnő villamossági problémákat is. Vállaljuk az önindító-generátortól kedve az ABS/ ESP és az összes többi elektromos rendszerek javítását.

autóvillamosság3
autóvillamosság5
autóvillamosság beállítás

Az villamossági javítás olyan folyamat, amelynek során az autó elektromos rendszereinek problémáit diagnosztizálják és javítják. Magában foglalja az autó akkumulátort, a generátort, a gyújtást, a világítást, a jelzőrendszert, a klímaberendezést és más elektromos komponenseket. Ha az autó elektromos rendszerében probléma merül fel, például ha a világítás nem működik megfelelően vagy az akkumulátor lemerült, akkor az autóvillamossági javításra van szükség. Ez magában foglalhatja a hibák diagnosztizálását, az alkatrészek cseréjét vagy javítását, valamint az elektromos rendszer újrabeállítását. Az villamossági javítás szakértelmet és tapasztalatot igényel, ezért érdemes szakemberhez fordulni, ha ilyen problémával találkozik.

Pass Thru jármű elektronikák gyártói szoftverekkel való frissítése

Mit jelent a Secure Gateway (SGW) elnevezés?

Pass Thru

Modern autóink javítása során nem ritkán szembesülünk azzal, hogy bizonyos elektronikus rendszerek hibáinak megszüntetéséhez vagy csak gyári előírás miatt ECU-szoftverfrissítést kell alkalmaznunk. A márkafüggetlen szerelőműhelyek ilyenkor korlátokba ütköznek és gyakran kell ezt a fajta tevékenységet a márkaszervizekre hagyniuk.

Az EU-rendelkezés egy másik lényeges pontja a vezérlőegységek újraprogramozásával (Flash memória), illetve a részegységek illesztésével foglalkozik. Ezt a járműgyártók a megfelelő járműre, illetve annak minden beépített alkotórészére (kivéve immobilizer, lopásfigyelmeztetés) vonatkozóan lehetővé kell hogy tegyék a márkafüggetlen szervizek számára – mégpedig egy egységes és minden járműgyártóra egyaránt kötelező eljárási formában. Ezt az eljárást hívjuk Pass Thru-nak.

A Pass Thru – magyar fordításban átvitel – segítségével a járműgyártói adatok átvihetőek egy adott járműre úgy, hogy azok aztán lehetővé tegyék egy elektronikus rendszer szoftverfrissítését. Ehhez a műhelynek internetcsatlakozásra van szüksége, egy számítógépre, valamint egy Pass Thru, ill. Euro 5 támogatott interfészre.

Hibakód olvasás

Ez egy igazán érdekes és rejtéjes dolog. Megpróbálom érthetően elmagyarázni. ​Minden autóban; gépjárművekben vannak elektronikák amik vezérlik a hozzájuk tartozó komponenseket. Külön elektronika vezérli a Motort;az ABS>a klímát>légzsákokat>stb. Ha valamelyik rendszerben hiba lép fel szerencsésebb esetben generál egy hibakódot(DTC) és ez bejegyzésbe kerül valamelyik elektronikának a hiba tárolójába.Diagnosztikai műszerekkel ezeket a hibakódokat olvasuk ki. Vannak olyan hibák amik csak pillanatnyilag léptek fel és maguktól megszüntek pl. (egy rosszérintkezés kontakt) Ezeket rögtön kilehet törölni a hibatárolóból. De a folyamatos létező-fenálló hibákat csak akkor ha megszüntettük a hiba okát. És sok autó tulajdonos úgy gondolja hogy a számítógépes hibakód kiolvasásával már meg is szünt minden problémája. Kérdezni szokták hogy a számítógép nem mond meg minden hibát? Sajnos a tapasztalat azt mutatja hogy még jó sokáig kell az emberi szakértelem egy-egy hiba felderítésében. Meg azért egy hibakeresés nem egyszerű feladat. Az autógyártók is úgy találták ki hogy egy-egy hibakód felderítéséhez tíz-tizenöt mérési sorozatot kell végeznünk. A diagnosztika mellet (ezeket hívjuk párhuzamos méréseknek) különböző oszcilosszkópos és más műszeres méréseket kell végeznünk. És sajnos nagyon sok kollégának itt Miskolcon de még Borsod-Abaúj-Zemplén megyében sincs se a felszerelése sem a szaktudása.

Oszciloszkópos diagnosztika párhuzamos mérés